–Bize kendinizden bahseder misiniz?
Lisans öğrenimimi Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde tamamladım. Yüksek Lisans eğitimimi Yeditepe Üniversitesi Sanat Yönetimi bölümünde Prof. Dr. Marcus Graf danışmanlığında tezli olarak bitirdim. Tez başlığı “2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Kapsamında: Taşınabilir Sanat.” Işık Üniversitesi Sanat Bilimi Doktora programından Prof. Balkan Naci İslimyeli danışmanlığında “Türk Sinemasında İç Göç Filmlerinde Birey ve Mekan Algısı (1960-2009)” başlıklı tez çalışmasıyla mezun oldum. Halen aktif olarak özel kurumlarda ve galerilerde proje bazlı sergi küratörlüğü yapmaktayım. Farklı kültür sanat platformlarında tablo okumaları ve modern sanat tarihi dersleri ve koleksiyonerlere, kurumlara sanat danışmanlığı hizmeti vermekteyim. Oggusto dijital platformunda da sanat editörü ve sanat danışmanlığı görevlerini sürdürmekteyim..
–Hangi müzede müdür olmak istediniz?
MOMA.
–Hangi sanatçının küratörü olmak isterdiniz?
Chiharu Shiota.
–En çok hangi sanat eserine sahip olmak isterdiniz?
Pablo Picasso’nun herhangi bir eseri.
-Sanat tarihinin hangi dönemi veya hareketi sizin için en ilgi çekici?
Empresyonizm.
-Bir sanat eserini değerlendirirken en çok hangi faktörlere dikkat ediyorsunuz?
Güncel bir sorunu yansıtmalı, teknik ve malzeme farklılığı, sanat tarihinden referans.
-Sanat tarihinin günümüz sanat dünyasına nasıl bir etkisi olduğunu düşünüyorsunuz?
Olumlu ve zengin bir etkisi olduğunu düşünüyorum.
– Günümüz sanat dünyasının sanat tarihine nasıl bir etkisi olduğunu düşünüyorsunuz?
Toplumsal sorunlar açısından olumlu ancak bazı durumlarda duygunun yetersiz olduğunu düşünüyorum.
-Günümüzde sanat eğitiminde ne gibi değişikliklerin gerekli olduğunu düşünüyorsunuz?
Sanat tarihinin güncel sanat ve sorunlarla karşılaştırılmalı ve tartışmalı daha yaratıcı bir şekilde anlatılması gerektiğini düşünüyorum.
-Sanat tarihinin günümüzdeki trendleri ve yönelimleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
Genel olarak başarılı olduklarını düşünüyorum.
-Yeni Nesil Sanat’ın 100 yıl sonra sanat tarihi kitaplarında ne şekilde yer bulacağını düşünüyorsunuz?
Yeni nesil sanat artık kitaplarda değil yapay zekanın arşivlerinde yer alacaktır.
-Kamusal sanat enstalasyonları hakkında ne düşünüyorsunuz? Toplulukları zenginleştiriyorlar mı, yoksa sadece turistik cazibe merkezleri olma riskleri var mı?
Her ikisi de… Ancak ben toplumları zenginleştirenlerin daha fazla olmasını arzuluyorum.
-Yapay zeka insan ile rekabet edebilecek mi?
Duyguları da giderek daha iyi öğrenirse evet.
-Sizin için bir sanat eserinin “önemli” olmasını sağlayan nedir?
Toplum sorunlarını yansıtmasıdır.
İlk yorum yapan siz olun