İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

“Soul Of Summer I” Adlı Karma Sergi 11 Eylül’e Kadar Simbart Projects Çukurcuma’da!


Simbart Projects Çukurcuma 29 Temmuz-11 Eylül tarihleri arasında “Soul Of Summer I” adlı karma sergiye ev sahipligi yapıyor. Sergi Didem Erbaş, Dilara Göl, Ezgi Yakın, Furkan Öztekin ve M. Cevahir Akbaş’ ın çalışmalarını bir araya getiriyor.

Daha önce Simbart’in projelerinde yer alan sanatçıların birlikte sergilediği ilk yaz seçkisi olan “Soul of Summer I”, sanatçıların farklı kavramlar üzerinden çeşitli medyumlar ile ürettigi eserlerini izleyiciyle buluşturuyor.

Didem Erbaş, sanat pratiğinde resim, çizim, mekanla ilişkili enstalasyon ve video gibi birden fazla sanat alanında, kendi yaşadığı coğrafyanın sosyo-politik ortamına da işaret eden coğrafya, barınma, harita, topografya gibi kavramlar üzerinde yoğunlaşmaktadır. Sanatsal pratiği boyunca yaptığı veya bulduğu nesnelerle resimleri arasında ilişki kurmaya çalışan sanatçı, resimlerinde sadece iki boyutlu yüzeyini kullanmak yerine bazı nesnelerin heykelsi niteliklerini, nesnelerin taşıyabileceği potansiyel bellekleriyle birlikte üç boyutlu alanı harekete geçirmeye çalışır.

Didem Erbaş ‘Tortu’nun Parçaları’, 2016-2017 kağıt üzeri füzen 72×52 cm (çerçeveli)

Dilara Göl, bir hikâyeyi aramak ve anlatmak yerine, kendini sürecin akışına dahil ederek ve duyarlılık alanını genişleterek çalışmalarına devam etmektedir. Resim bölümü mezunu olan sanatçı, pratiğinde farklı malzemeler kullanarak bütünlügü medyum üzerinden kurgulamak yerine medyumu, üzerine düşündügü kavramların birer enstrümanı olarak görmektedir. Bununla beraber, defter ve yazı da sanat pratiğinin en başından beri sıklıkla rastlanan çalışma biçimleri arasında yer almaktadır.

Dilara Göl ‘Belki de’, 2021 tuval üzerine akrilik 113×100 cm

Ezgi Yakın’ın çalışmaları, günümüz dünyasının şüpheli ve karamsar gerçekliğinde içsel zamanın izlerini taşır ve izleyiciyi hayal gücünden beslenen alternatif bir bakışa teşvik eder. Uzam içinde belirli bir iskanı olmayan, akışkan, hafif ve uçucu imgeler, gerçekliğin alanından başkalaşarak resim yüzeyine yerleşir. Çalışmalarda çoğunlukla suluboyanın imkanlarını kullanan sanatçı, mimari  yapıyla organik yapı arasında duran melezformlara dikkat çeker.

Ezgi Yakın ‘Bulanık Şeyler II’, 2021 kağıt üzerine suluboya 36.5 x 48.5 cm (çerçeveli)

Furkan Öztekin, malzeme olarak kâğıt kullandığı üretimlerinde, mekân olgusunu sessizlik, boşluk, zaman, sınır ve ritim ekseninde yeniden ele alır. Çalışmaları, farklı cinsel kimliklere sahip olan bireylerin toplumla ilişkisine odaklanır ve bireyin yaratmaya çalıştığı queer dünyanın özelliği görülür. Savunduğu düşünce biçimlerini ve içinde bulundugu alanı LGBTi+ direniş tarihinde önemli olmuş mekanların bellekle mekan arasında kurulabilecek kırılgan ilişkileri üzerinden değerlendirir.

M.Cevahir Akbaş, fotoğraf ve görsel sanatlar alanında çalışmalarını sürdürürken, farklı disiplinlerde çalışan sanatçılar ile birlikte ortak projelerde yer almaktadır. İlk dönem üretimlerinde fotoğraf merkezli bir anlayış benimseyip, kendi yarattığı atmosfer üzerinden kurgular gerçekleştirmiştir. Yakın dönemde ise araştırma dosyaları ve süre merkezli çalışmalara ağırlık vermeyi tercih eder. Bu durum, sanatçıyı konunun tarihsel sürecine daha fazla odaklanmaya, araştırma sürecine yoğunlaşmaya ve gerekli arşivsel kayıtların da dâhil oldugu bir sanatsal sunum pratiğine yönlendirmektedir.


İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir